lördag 19 augusti 2017

Ny serie

Hej och hallå,

håller på med en ny typ av serie. Det är ensidors-historier som är lite utav en förlängning av serien Ögonblick. Så här ser en del av sidan ut just nu (håller på att arbeta med den så det är inte säkert att slutgiltiga resultatet blir så som nedan visas)

Klicka för att förstora bilden


Jag har verkligen roligt när jag nu har börjat rita igen. Har inte varit så aktiv i mitt ritande sedan jag gick i skolan, så det är cirkus 10 år sedan jag ordentligt har ritat något. Känner tydligt av det för det är så fruktansvärt svårt men det hindrar inte mig just nu. Huvudsaken är att kreativiteten får flöda och så hoppas jag att resultat och teknik förbättras med tiden.


Ögonblick har kommit till 100 bilder, det är kul. Så jag har nu tagit paus från den och skall när arbetet börjar igen sträva efter att färdigställa sidan som visats ovan. Jag kommer fortsätta med ögonblick under hösten igen.

Tillsammans med en av mina många bröder håller vi på med en lite tyngre serie. Jag gillar psykologiska historier och vill gärna förmedla mycket känsla. Det kan jag bra i text, men har svårare för att presentera det i bild. Så han som orkar mycket bättre än jag med att slipa på detaljer och justera bilder i evighet, skall hjälpa mig med den serien. Tanken är att ha fått manus färdigt och även gärna prologen både skissad och eventuellt tecknad också. Vi får se hur det arbetet fortlöper. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar