tisdag 22 augusti 2017

Färdig sida

Nåja, nästan färdig.

Men så här torde det i runda slängar ungefär bli. Nu ska jag låta den få vila några dagar och sedan redigare detaljer lite mer (flytta text, färg och dylikt).

Tror jag kommande dagar, nu när jag börjar arbetar igen , mest ska försöka träna lite på lite detaljer. Har veckans inkomna tidningar bredvid datorn så kan ha dem som inspiration. (Uti vår Hage, Knasen, 91:an)
Klicka för att förstora bilden.


Programmet jag använder (Krita) är ett bra program, men oj vad jag har problem med det! Börjar mer och mer lära mig hur det fungerar men tror det kommer ta sin lilla tid innan jag får riktigt kläm på det.

Har haft photoshop tidigare, men min licens gäller inte längre så jag valde att testa något som inte kostar en massa pengar.

Som ni ser så finns lite skräptext kvar, alltså text som har varit någonstans som sedan flyttats. Det är en av Kritas kanske svagaste punkter, textverktyget. Många kreatörer har klagat på detta och jag tror de arbetar fram en ny variant av verktyget. Jag har frustrerat försökt få det att fungera och nu vet jag på ett ungefär hur jag ska göra. Dock blir det lite buggar som i bild ovan. Antingen raderar jag all text, då försvinner skräpet, men så får jag ju också skriva om allt igen. Så jag tror jag ska fuska lite sedan och bara måla över texten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar