onsdag 2 augusti 2017

Alternativt ögonblick


Klicka på bilden om ni vill se den lite större.

Såhär skulle mina ögonblick-rutor också kunna se ut. Det skulle ta ungefär tre till fem gånger så lång tid att göra. Jag förstår att det kan ta tid att göra serier! Här har jag först gjort en helt vanlig ögonblicksbild, sedan ritat om den igen något noggrannare. Resultatet blir ju finare och om man skulle se till att skissa och planera bilden ordentligt så skulle man kunna få riktigt bra resultat. 


Men för en serie som Ögonblick så gäller det bara att fånga något direkt. Och stilen ovan skulle jag inte heller vilja göra någon serie med. Eller jo, det kanske jag skulle... 

Jag ska börja skissa på en flersidig serie när jag nått sommarens mål med Ögonblick-rutor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar